• يكشنبه 29 دی 1398
  • --
آموزش سئو بک لینک سازی - آموزش 5 نکته طلایی و روش ساختن بک لینک
کد مقاله: 63

آموزش سئو بک لینک سازی - آموزش 5 نکته طلایی و روش ساختن بک لینک

آموزش سئو بک لینک سازی اول از همه، لازم است که بدانیم " بک‌لینک" چیست. مهم‌ترین نکته درک این است که بک‌لینک چگونه کار می‌کند. بک‌لینک نوعی offpage seo است.


در آموزش سئو بک لینک سازی اول از همه، لازم است که بدانیم " بک‌لینک" چیست؟ و مهم‌ترین نکته درک این است که بک‌لینک چگونه کار می‌کند. بک‌لینک نوعی offpage seo است و سایت شما را با وب سایت‌های خارجی مرتبط می‌کند که این سایت‌ها حاوی لینک‌ به سایت شما هستند. به عبارت دیگر، هنگامی که کاربران از سایت‌های دیگر بازدید می‌کنند، بک‌لینک‌ها آنها را به سایت شما هدایت خواهند کرد. پس بک‌لینک‌ها برای اهداف SEO به منظور بهینه‌سازی یک وب سایت به روش های مختلفی استفاده می‌شوند.

 

قبل از آموزش سئو بک لینک سازی لازم است تا شما با ساختار لینک و ویژگی بک لینک آشنا شوید.

ویژگی لینک‌

یک لینک عادی دو نوع ویژگی قابل درک برای سئو و ربات های گوگل دارد.

  1. ویژگی لینک Nofollow : این لینک‌ها از کاوش موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. در ابتدا، این ویژگی nofollow با دستور تگ مربوط که در لینک چسبانده می شود کار می‌کند، که برای کنترل منعطف‌تر ربات‌های جستجو، برای هر لینک به طور مجزا در نظر گرفته می‌شود. این عمل در بک لینک‌های خارجی به نوعی لینک از یک سایت به سایت دیگر بدون اعتبار از سایت لینک دهنده می باشد.

    تمام لینک های nofollow باید اتربیوت rel=”nofollow” را داشته باشند. مثالی از کد HTML لینک nofollow به صورت زیر است:

    <ahref="https://example.com"rel="nofollow">Google</a>

  2. ویژگی لینک Dofollow : ربات‌ها یک لیست از لینک‌هایی که باید رتبه بندی شوند می‌سازند. هدفشان این است که به وسیله‌ی لینک‌ها از یک وبسایت به وبسایت دیگر بروند. و از یک صفحه به صفحه‌ی بعدی. که این برای اهداف سئو بسیار مهم است.

درباره‌ی بک‌لینک‌ سازی

متاسفانه، گرفتن نتیجه از بک‌لینک‌ها ساده نیست و ساخت آنها زمان و تلاش زیادی می‌برد. به همین دلیل دانستن اینکه یک بک‌لینک چگونه می‌تواند سودمند باشد بسیار مهم است.

آموزش بک لینک سازی

آموزش سئو معماری بک‌لینک‌سازی وبسایت

یک معماری قوی و کارآمد سایت می‌تواند تاثیرات بک‌لینک‌ها را بیشتر نشان دهد. با این معماری شما با بک‌لینک‌های کمتر هم نتیجه می‌گیرید. شما باید همزمان با تغییرات وبسایت بک‌لینک‌ها را نیز آپدیت و ارورها را برطرف کنید.
به همین دلیل باید تغییرات وبسایت را هر لحظه در نظر داشته باشید.

مطمئن شوید که محتواهای شما با ارزش هستند

پیشنهاد مقاله: آموزش تخصصی سئو سایت

مطالب باکیفیت در صفحات خود ، به خصوص صفحه اصلی خود ارائه دهید. این تنها کار مهمی است که باید انجام شود. اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد ، محتوای آنها بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند و مدیران وب مستر را به پیوند به سایت شما جذب می کند. در ایجاد یک سایت مفید و پر اطلاعات ، صفحاتی را بنویسید که موضوع شما را به روشنی و دقیق توصیف کند. در مورد کلماتی که کاربران برای پیدا کردن صفحات خود تایپ کرده و آن کلمات را در سایت خود قرار دهید ، فکر کنید.

اتصال سایت به سایت شبیه یک هرم یا یک معما است. این سیستم بدون محتوای سایت مناسب غیر ممکن است. محتوای وب سایت با کیفیت پایین تاثیرات SEO را خراب خواهد کرد. شما ممکن است هزار بک‌لینک ، SEO و یک سایت با معماری خوب داشته باشید، اما بدون داشتن محتوای ارزشمند هیچ معنایی نخواهند داشت و نتیجه‌ی مطلوبی نمی‌گیرید.

 

 ۵ نکته طلایی آموزشی برای متصل کردن  بک لینک ها 

این توصیه‌های آسان و موثر به شما کمک خواهند کرد که هر روز ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

۱- لینک‌ها را به هم متصل کنید

متصل کردن بک‌لینک‌ها به این ۳ عامل بستگی دارد:

  • موضوع محتوای عمومی که از طریق آن محتواها به هم متصل می‌شوند.
  • هسته‌ی اصلی لینک‌های پیج
  • تناسب بک‌لینک که دامنه را در بر می‌گیرد.

شما می‌توانید اتصال را با کمک of SEO Trust چک کنید. پیدا کردن بک‌لینکی که برای وبسایت شما مناسب است بسیار مهم است.

۲- با وبسایت‌های قوی دوست شوید

همراه با وبسایت‌های قوی و مرجع، سایت شما قوی‌تر خواهد شد. لینک‌های تجزیه و تحلیل با Ahrefs، Semrush، Majestic، Serpstat و Linkstrategy را آنالیز کنید.

۳- روی وبسایت‌هایی با ترافیک واقعی تمرکز کنید

رتبه‌ی شما می تواند با وبسایت‌های قوی تثبیت شود. با این وبسایت‌ها به سختی می‌توان ارتباط برقرار کرد اما در صورت برقراری ارتباط واقعا نتیجه بخش هستند.

۴- در زمان انتشار به لینک‌ها و آنکر تکست توجه کنید

اگر متن آنکر تکست بی ربط باشد و شما آن را به روش اشتباه منتشر کنید، سایت شما در رتبه‌بندی افت خواهد کرد و ممکن است جریمه شوید.

آموزش سئو ساخت انکر تکست لیبل لینک یا متن لینک شده که به انگلیسی Anchor Text و فارسی متن لنگر نامیده می شود کلمه لینک شده در تگ هایپر لینک <a> می باشد؛ به مثال زیرتوجه کنید:

<a href="www.example.com">به این متن انکر تکست گفته می شود</a>

بیشتر بک‌لینک‌ها باید ساده و مرتبط با برند شما باشند و باید با دقت این بک‌لینک‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق آنکر لیست این بک لینک‌ها را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید برای بهینه سازی لینک‌هایتان چه استراتژی داشته باشید.

۵- از سایت‌هایی با استاندارد بالا بک‌لینک بگیرید.

از سایت‌هایی که اسپم دارند و محتواهای آنها قمار و مواد مخدر است دوری کنید. این سایت‌ها به زودی جریمه و حذف می‌شوند. چرا؟ در درجه اول، تعداد زیادی از شبکه‌های عمومی خود را "خصوصی" می‌نامند. این درست نیست. اگر شبکه تبلیغ شود، نمی‌تواند خصوصی باشد. ما شاهد مواردی بودیم که گوگل چنین شبکه‌های عمومی و همه وب سایت‌هایی را که از آن‌ها استفاده کرده بودند را حذف کرد. این سایتها به خاطر تعداد بسیار زیادی از لینک‌های اصلی خارجی که بی‌ربط به هم هستند، مشخص می‌شوند.

آموزش بک لینک سازی یکی از سرفصل های دوره آموزش سئو سایت در آکادمی دانش و فناوری بامداد می باشد با شرکت دراین دوره می‌توانید تمام راههای افزایش اعتبار دامنه و بدست آوردن نتایج سرچ درگوگل با کلمات کلیدی را یاد بگیرید.

آموزش سئو بک لینک سازی

 

چرا به جستجوگر بک لینک نیاز دارم؟

همانطور که در بالا گفته شد ، اهمیت بک لینک بسیار زیاد بود. اما دلایل اصلی چرا شما نیاز به بررسی لینک های ورودی و نظارت بر بک لینک های خود دارید؟ جواب بسیار ساده است. همه بک لینک ها نمی توانند نتیجه مثبتی به شما دهند. اگر پیوندهای شما در وب سایتهایی که دارای رتبه بندی بدی هستند ، به عنوان مثال ، کم بودن ترافیک ، لیست لنگرهای بد یا حتی تحت مجازات موتور جستجو قرار دارند ، شانس بزرگی برای مجازات برای وب سایت خود دارید. به همین دلیل است که همیشه باید پروفایل backlinks خود را مدیریت کرده و همه موارد غیر ضروری را حذف کنید.

اولا ، همیشه لنگرها را بررسی کنید. برای به دست آوردن رتبه بالاتر ، لیست لنگرهای شما باید به خوبی ساماندهی شوند. به این ترتیب به رباتهای جستجو کمک می کنید تا URL های خود را به درستی اسکن کرده و به کلمات کلیدی مربوط به صفحه خاص اشاره کنند. به عنوان مثال ، اگر صفحه فرود شما در مورد "آموزش مشاغل" است اما مجریان "روند سئو" یا "خرید کفش آنلاین" هستند ، رباتهای جستجو به سادگی آنها را به عنوان اسپم معرفی می کنند.

دوم اینکه ، لینک‌های خود را برچسب گذاری کنید. همانطور که می دانیم لینک‌های nofollow از لینک‌هایی که ویژگی آنها حاوی این برچسب متا است جلوگیری می کنند. اما آنها بسیار مفید هستند. آنها به تنوع در لیست لنگرها کمک می کنند تا از نظر ظاهری خیلی غیر واقعی به نظر نرسد. چرا که از دید گوگل ممکن است همه لینک‌هایی که با "dofollow"به سایت شما نسبت می دهند ، به عنوان هرزنامه به نظر  برسند.

سوم ، بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل رتبه های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، sitechecker.pro و  seoreviewtools.com دارای پارامتر DR است. به کیفیت دامنه اشاره دارد. فرمول به شرح زیر است: هرچه DR بالاتر باشد ، وب سایت اعتماد بیشتری از موتورهای جستجو دریافت می کند.

 


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: